- En virtut del conveni entre les dues entitats es promou la igualtat d’oportunitats a través d’una línia de finançament que fomenta l’autoocupació i l’emprenedoria entre els col·lectius amb més dificultats
Ripoll, 19 de maig de 2026
MicroBank, el banc social de CaixaBank, i l’Agència de Desenvolupament del Ripollès han signat un conveni de col·laboració per facilitar el finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits. Amb la signatura d’aquest acord, s’estableix una línia de finançament d’un milió d’euros per potenciar l’autoocupació i incentivar l’activitat emprenedora, tant per a la creació com per a l’ampliació de microempreses, afavorint la igualtat d’oportunitats amb una atenció especial als col·lectius en situació de vulnerabilitat.
Els beneficiaris seran professionals autònoms i microempreses amb menys de deu treballadors i una facturació anual inferior a dos milions d’euros; i els sol·licitants podran optar a microcrèdits per un import màxim de 30.000 euros, en el cas d’autònoms, i de 50.000 euros en el cas de ser persona jurídica (dos o més socis).
En virtut d’aquest conveni, l’Agència de Desenvolupament del Ripollès, entitat que té com a missió donar suport i participar en activitats econòmiques que contribueixin al desenvolupament íntegre de la comarca, es compromet a detectar les necessitats de finançament, amb la finalitat de promoure l’autoocupació i l’establiment, la consolidació o l’ampliació de microempreses i negocis d’autònoms. Així mateix, analitzarà la viabilitat del projecte, fet que suposa l’elaboració d’un pla d’empresa i un informe favorable de viabilitat. Després d’aquest assessorament previ, els projectes seleccionats seran derivats a MicroBank per a una anàlisi final i, si escau, l’aprovació de les sol·licituds de finançament.
El criteri de concessió de microcrèdits per part de MicroBank atén fonamentalment la confiança en la persona o l’equip que sol·licita el préstec i la viabilitat del projecte, i hi poden accedir persones mancades de garanties i avals.
La signatura d’aquest conveni ha anat a càrrec del president del Consell Comarcal com a representant de l’Agència de Desenvolupament del Ripollès, Amadeu Rosell, i de representants de Microbank, Cristina Linares com a DBI de institucions i Ivan Tibau, director de Banca d’Institucions Girona.


