L’AULA HOSTALERIA DEL RIPOLLÈS CELEBRA ELS 10 ANYS D’ACTIVITAT AMB NOVES INSTAL·LACIONS
10 anys després de la seva posada en funcionament, l’any 2003, l’Aula d’Hostaleria del Ripollès ha reinaugurat avui les seves instal·lacions, que s’han ampliat i dotat de nova maquinària per complir amb els nous requisits per dur-hi a terme programes de formació.
L’acte ha comptat amb l’assistència del Secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals de la Generalitat de Catalunya, Sr. Joan Cañada i Campos i el Delegat del Govern a Girona, Sr.
Les autoritats han coincidit a reivindicar el paper del
Ampliació i adquisició de nova maquinària
Les obres actuals han suposat la segona ampliació i reforma de l’Aula d’Hostaleria, la primera es va fer l’octubre de 2008. Es tracta d’una ampliació (60m2 més) i adequació d’espais i de l’adquisició de nova maquinària per tal de complir amb els nous requisits per impartir formació (així s’han pogut obtenir fins a quatre certificats de professionalitat del Servei d’Ocupació de Catalunya, el SOC).
S’han ampliat l’aula de pastisseria i l’aula de servei i s’ha adequat l’aula de cuina. S’han adquirit 15 cuines noves i nova maquinària per a l’aula de pastisseria i s’han fet, com a novetats, una zona de bar, una zona freda de pastisseria, una recepció i un magatzem.
Finançament:
Les obres han durat dos mesos i mig i han tingut un cost de 221.000 euros, 210.000 dels quals han estat finançats per Pla Únic d’Obres i Serveis (PUOSC) i els 11.000 restants amb fons propis.
Formació vigent:
Actualment a l’Aula hi ha uns 75 alumnes que fan formació reglada i formació ocupacional: dos Cicles Formatius de Grau Mig de Cuina i de Patisseria i Forneria, conjuntament amb l’Institut Abat Oliba de Ripoll, el Programa de Qualificació Professional Inicial (PQPI) d’auxiliar de cuina i serveis de restauració, un Pla de Transició al Treball (PTT) i cursos dels programes ‘Joves per a l’ocupació’ i ‘Per sones aturades de llarga durada’ del SOC. A l’Aula també s’hi realitza formació contínua: reciclatge per a professionals.
Podem dir que cada any per l’Aula hi passen uns 100 alumnes.
Suport al sector i promoció del Producte del Ripollès:
L’Aula gestiona l’Associació d’Hostaleria del Ripollès, té contacte permanent amb les Cuines de la Vall de Camprodon i els Fogons de la Vall de Ribes i col·labora i ha col·laborat en nombroses accions que contribueixen a dinamitzar el teixit social del territori, com ara mostres gastronòmiques, activitats com el Dijous Gras, el Tastatast, etc.
Des de l’Aula també es dóna suport i assessorament en projectes agroalimentaris i s’ajuda amb la promoció de la marca de qualitat Producte del Ripollès. Precisament avui s’ha presentat un audiovisual de promoció del
Nous reptes de futur de l’Aula d’Hostaleria
L’Aula s’ha de convertir en un punt de trobada entre productors i restauradors no només de la comarca del Ripollès sinó també del Pirineu de Girona, convertint-se en l’Aula d’Hostaleria del Pirineu de Girona. Ha d’esdevenir un punt d’intercanvi d’experiències, d’opinions, de formació i un espai neutre, on s’experimenti, s’investigui i es desenvolupin amb els productes del territori des de la basant gastronòmica.
794 comentaris
Els comentaris estan tancats.